Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies.

Volkswagen

Všetko sa začalo v konštrukčnej kancelárii v Stuttgarte, kde Ferdinand Porsche vyvíjal rôzne prototypy malých vozidiel (napr. motor typu boxer( pre firmu NSU. V roku 1934 dostal objednávku od Hitlera na skonštruovanie malého automobilu. Po vyrobení niekoľko desiatok automobilov (vo fabrike Daimler - Benz) zakladá Hitler v roku 1938 automobilku Volkswagen.

V roku 1939 sa mala začať sériová výroba Wolkswagenu nazývaného KdF (Kraft durch Freude) a jeho kúpa mala byť možná len prostredníctvom systému sporenia. Druhá svetová vojna tento zámer však prekazila a z vozidla KdF sa začali vyrábať odvodené vojenské vozidlá (terénne, alebo obojživelné). Civilná výroba sa obnovila až v roku 1945, keď pod kontrolou angličanov začalo KdF vyrábať už pod názvom Volkswagen Käfer - chrobák. Počet vyrobených kusov prekonal aj rekord Fordu modelu T.

Ďalším úspešným automobilom päťdesiatych rokov sa stal Karmann-Ghia. Karosériu navrhol Ghia a skonštruoval ju výrobcakarosérií Karmann v Osnabrucku.

V roku 1965 získava firma Volkswagen do firmy Mercedes spoločnosť Auto-Union A6, ktorej podliehala aj firma Audi. Po kúpe firmy NSU (1969) sa objavuje prvý Volkswagen s predným náhonom - VW K70. V spolupráci s firmou Porsche vychádza športový automobil VW-Porsche 914 so 4/6 válcov ým motorom typu boxer (1679cm3/1991cm3). V roku 1973 bol predstavený model Passat a v roku 1974 model Scirocco.

Určite najúspešnejším modelom, ktorý vyšiel v týchto rokoch sa stal model Golf, ktorý navrhol Giugiar. Za 27 mesiacov sa vyrobilo 1 mil. kusov. Golf zaradil VW na najvňčšieho výrobcu automobilov v Európe. Úspešne sú aj modely Polo, Vento (nahradil v roku 1992 model Jetta). V súčasnosti ponúka VW modely Vento, Golf, Passat aj s motorom 2,8 l (VR 6) aj s možnosťou náhonu všetkých štyroch kolies.

ostatné ND preveriť a objednať telefonicky alebo osobne v TOMI AUTO

Zoznam značiek