Fiat
Začiatkom 20. storočia firma Fiat vyrábala automobily aj s obrovským obsahom - 11.000 cm3. Významnými modelmi boli typ ZERO (1912), typ 501 (1917 - 1926), typ 509 (1925), typ 508 Balilla Sport (1933).
Prvým modelom slávneho radu Fiat 500 bol model Topolino (myšička) - 1939-1955, ktorý bol charakterizovaný pokrokovými technickými riešeniami (nezávislé zavesenie predných kolies, rám tvaru X s odľahčovacími otvormi). Maličký motor mal spotrebu 5,3 l/100 km benzínu. Konštruktéri navrhli Topolino tak, že pri malých vonkajších priestoroch dosiahli dostačujúci vnútroný priestor pre cestujúcich a batožinu. V súlade s jeho sympatickým dizajnom si toto auto získalo veľkú obľubu.
Z radu malých automobilov, po 2. svetovej vojne, vychádza Fiat 600 (1955). V roku 1957 vychádza Fiat 500 Nuova, v podobe akej ho ešte môžeme stretnúť na našich cestách do dnes. V roku 1972 bol predstavený na Turínskom autosalóne Fiat 126, ako nástupca modelu 500. Kariéra F 126 sa ukončila v Poľsku v roku 1999, s počtom vyrobených kusov cez 3.000.000, roztrúsených po celom svete.
Zo strednej triedy za spomenutie stojí Fiat 124 Sport Spider (1966), z dielne Pinifarina s obsahom 1438 cm3 a dvoma vačkovými hriadeľmi.
Širokú škálu obľúbených modelov, ktoré Fiat vyrábal, poznáme aj z našich ciest 70-90-tych rokov.
ostatné ND preveriť a objednať telefonicky alebo osobne v TOMI AUTO
- 124, 125
- 126
- 127
- 128
- 131
- 132
- 242
- 500
- 500L
- 500X
- 600
- 850
- BARCHETTA
- BRAVO
- CINQUECENTO
- COUPE
- CROMA
- DOBLO
- DUCATO
- FIORINO
- FREEMONT
- FULLBACK
- IDEA
- LINEA
- MAREA
- MULTIPLA
- PALIO
- PANDA
- PUNTO
- QUBO
- REGATA
- RITMO
- SCUDO
- SEDICI
- SEICENTO
- SPIDER
- STILO
- TALENTO
- TEMPRA
- TIPO
- ULYSSE
- UNO
- X 1/9