Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies.

Škoda

Škoda (1924) patrila k najväčším podnikom Československej republiky. Vyrábala zbrane, lodné motory a zariadenia a parné lokomotívy. V roku 1925 preberá Škoda automobilku Laurin a Klement v Mladej Boleslavy, kde ešte určitú dobu pokračuje s výrobou pod touto značkou. V roku 1929 však značka zaniká a nahrádza ju značka Škoda. Modely boli naďalej označované trojmiestnym číslom (Typ 110, Typ 465, Typ 420). Pred druhou svetovou vojnou vychádzajú modely Popular a Rapid 1560cm3 a Superb s motorom až 3140 cm3.

Po vojne vychádzajú modely Octavia a Felicia. Za spomienku stojí aj rok 1959, kedy bola začatá výstavba nového automobilového závodu, ktorý bol vo svojom období najväčším závodom v Československu.

Slávna Škoda 1000MB zišla z výrobného pásu v roku 1964 a za päť rokov vyrobili milión vozidiel. Motor bol umiestnený v zadu. Na tento automobil nadviazali modely Škoda 100, 110, neskôr modely 105, 120, 130 a varianty kupé Rapid a kabriolet. V roku 1987 vychádza moderný model Favorit, s motorom v predu a pohonom predných kolies (1300 cm3) a verzia Forman - kombi, z návrhárskej dielne Bertone. Začiatkom deväťdesiatych rokov sa automobilka zaraďuje do skupiny VW-Group. Vychádzajú modely Felícia, Fabia, Octávia, ktoré už používajú konštrukčne prvky VW.

ostatné ND preveriť a objednať telefonicky alebo osobne v TOMI AUTO

Zoznam značiek